Аб зацвярджэнні правіл унутраннага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Чэрнікаўшчынскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-базавая школа” З мэтай забеспячэння бяспекі дзяцей у час навучальеага працэсу, падтрымання дысцыпліны і парадку ў школе і на яе тэрыторыі, для паспяховай рэалізацыі мэтаў і задач адукацыйнага процэсу, вызначаных яе Статутам ЗАГАДВАЮ: 1.Зацвердзіць правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаўдзяржаўнай установы адукацыі “Чэрнікаўшчынскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-базавая школа”з 07.12.2019 года. 2.Класным кіраўнікам 1-9 класаў азнаёміць навучэнцаўз Правіламі унутраннага распарадку для навучэнцаўнавучальнай установына працягу десяціпрацоўных дзён са днявыдання сапраўднага загада. 3. БАРКОЎСКАЙ Галіне Іванаўне, адміністратарусайта, размясціць Правілы унутраннага распарадку для навучэнцаў навучальнай установы і сапраўдны загадна сайце ўстановы на працягу десяціпрацоўных дзён са днявыдання сапраўднага праказа. 4.Лічыць страціўшым сілу загад ад 30.08.2017 года № 84 “Аб зацвярджэнні правіл унутраннага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Чэрнікаўшчынскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-базавая школа”. 5.Кантроль за выкананнем сапраўднага загаду ўскласці на выконваючага абавязкі намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці Хілько Святлану Валер’еўну. Дырэктар А.С. Крыварот З загадам азнаёмлены: ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ для навучэнцаў дзяржаўнай ўстановы адукацыі “Чэрнікаўшчынскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-базавая школа” 1.АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ 1.1. Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі. 1.2. Правілы вызначаюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін. 1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі. 1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ў кожнай установе адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам. 1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў. 1.6.Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета ці нарадзе пры дырэктары ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс). 1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі. 1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі. II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ 2. Навучэнцы маюць права на: 2.1.атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі; 2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця; 2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149; 2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння; 2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу; 2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам; 2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі; 2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей – Статут); 2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул; 2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі; 2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў; 2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку напраўлення для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат; 2.13.навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя; 2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў; 2.15.выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі, колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі; 2.16.вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі; 2.17.атрыманне платных услуг з колькасці, што аказваюцца установай адукацыі; 2.18.атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам; 2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах; 2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах; 2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі; 2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь; 2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі; 2.24. абарону ад любых супрацьпраўных дзеянняў; 2.25. недатыкальнасць асобы. 3. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі. III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ 4. Навучэнцы абавязаны: 4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў; 4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых); 4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі); 4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні; 4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны; 4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадскакарыснай працы; 4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі; 4.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду; 4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі; 4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё людзей, якія знаходзяцца побач, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення; 4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы); 4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці; 4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах; 4.14. выконваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы; 4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці; 4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя працоўныя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах; 4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – хатняе заданне; 4.18. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку; 4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі; 4.20.выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам. 5. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца: 5.1. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб; 5.2. прыносіць вогнестрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі альбо піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю людзей, якія знаходзяцца побач, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў; 5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і зневажэнне ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў; 5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў; 5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку; 5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў; 5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт; 5.8. праводзіць здымкі ў час правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка; 5.9. размаўляць падчас навучальных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню навучальных заняткаў; 5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі; 5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка; 5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі; 5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару; 5.14. пакідаць ўстанову адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы. IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ 6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстановах адукацыі. 7. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю. 8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафаны, блузкі, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька. 9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца быць: у спартыўным адзенні і абутку, прызначаным для заняткаў фізічнай культурай і спортам; у рэчах, якія маюць яркі колер, якія адцягваюць увагу; у бруднай, скамечанай (неахайнай) вопратцы і іншым адзенні, не прызначаным для наведвання ўстановы адукацыі; у верхнім адзенні і галаўным ўборы. Забаронена багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных напрамкаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў. 10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі. V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ 11. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі. 12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку. 13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец: займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком; рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці; ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе іх ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале альбо стале настаўніка. 14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання. 15. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення. 16. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапускаючы каментараў і рэплік з месца. 17. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы. 18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо пра пытанне, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, навучэнец інфармуе, падымаючы руку. 19.Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка. 20. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. 21.Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным. 21.1.У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара. 21.2.У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара. 21.3.Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў. 21.4.Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках. 21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі. 22. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй паставай. 23. Званок аб заканчэнні урока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткаў. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка. 24.Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя вучні пераапранаюцца ў спартыўную форму. 25.Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). 26.У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме. 27.У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб прычыне пропуску заняткаў. Уважлівай прычынай лічыцца: хвароба вучня, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя); экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў); пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў); удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах. 28. Дзяжурства вучняў: 28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-IX класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перапынкаў, чысціню і парадак у школе. 28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класу, які падчас перапынка дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі. V. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ 29. Перапынак прызначаны: для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў; адпачынку і фізічнай размінкі; прыёму ежы; праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа; падрыхтоўкі да ўроку, іншае. 30. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку. 31. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца: шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў; штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый; катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння; ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. VI. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ Сталовая 32. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок. 33. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай. 34. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры ўжыванні гарачых і вадкіх страў. 35. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, буфеце і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання. 36. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы. Спартыўная зала 37. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку. 38. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўным зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка. 39. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый. Санітарныя пакоі 40. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі вучні павінны захоўваць чысціню і парадак, выконваць правілы асабістай гігіены; 41. Забараняецца затрымлівацца ў санітарныя пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, карыстацца запалкамі, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы. Гардэроб 42. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі. 43. У выпадку выяўлення адсутнасці адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару. 44. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняй адзення ключы ад хаты, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы. 45. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кім-небудзь ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку. VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС. 46. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час. 47. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара). 48. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, што праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж. 49. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўным залах, іншых памяшканнях установы адукацыі. 50. Прыход і адыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства. 51. Вучні абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства. 52. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, да турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу медыцынскага работніка. 53. Грамадска-карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска-карыснай працы і віды работ ўстанаўліваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі. VIII. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ 54. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры: аб'ява падзякі; узнагароджанне граматай; узнагароджанне каштоўным падарункам; занясенне на дошку Гонару ўстановы адукацыі; напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца. 55. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання: заўвага; вымова; адлічэнне. 56. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. 57. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца. IX. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ) 58. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ў рэжым вібравыкліка або бясшумны рэжым. 59. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным месцы (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму. 60. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка. 61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці. 62. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік. 63. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) адбываецц выманне тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі. |
Приложение
к Правилам проведения аттестации
учащихся при освоении содержания
образовательных программ общего
среднего образования
Критерии и показатели оценки поведения учащихся учреждений общего среднего образования
Критерии |
Показатели |
I–IV классы |
|
Гражданственность |
Знание государственной символики Республики Беларусь; |
Товарищество |
Дружелюбные отношения с одноклассниками; |
Уважение к старшим |
Вежливость; |
Доброта |
Готовность помочь близким, друзьям, старшим; |
Честность |
Искренность; |
Трудолюбие |
Добросовестное отношение к своим обязанностям; |
Бережливость |
Опрятный внешний вид; |
Дисциплинированность |
Выполнение устава учреждения общего среднего образования, правил внутреннего распорядка учреждения общего среднего образования, правил поведения в общественных местах; |
V–VI классы |
|
Гражданственность |
Знание государственной символики Республики Беларусь; |
Товарищество и коллективизм |
Стремление находиться в коллективе; |
Уважение к старшим |
Вежливость; |
Доброта |
Готовность помочь одноклассникам, младшим товарищам; |
Честность |
Искренность; |
Трудолюбие |
Добросовестное отношение к своим обязанностям, участие в общественно полезном труде |
Бережливость |
Опрятный внешний вид; |
Дисциплинированность |
Выполнение устава учреждения общего среднего образования, правил внутреннего распорядка учреждения общего среднего образования, правил поведения в общественных местах; |
VII–IX классы |
|
Гражданственность |
Знание государственной символики Республики Беларусь; |
Товарищество и коллективизм |
Дружелюбные взаимоотношения с одноклассниками; |
Гуманность |
Доброжелательные отношения с окружающими; |
Честность и принципиальность |
Искренность; |
Добросовестное отношение к труду |
Добросовестное отношение к своим обязанностям; |
Дисциплинированность |
Выполнение устава учреждения общего среднего образования, правил внутреннего распорядка учреждения общего среднего образования, правил поведения в общественных местах; |
Эстетическое развитие |
Опрятный внешний вид; |
X–XI классы |
|
Гражданственность |
Знание государственной символики Республики Беларусь; |
Товарищество и коллективизм |
Дружелюбные взаимоотношения с одноклассниками; |
Гуманность |
Доброжелательные отношения с окружающими; |
Честность и принципиальность |
Искренность; |
Добросовестное отношение к труду |
Добросовестное отношение к своим обязанностям; |
Дисциплинированность |
Выполнение устава учреждения общего среднего образования, правил внутреннего распорядка учреждения общего среднего образования, правил поведения в общественных местах; |
Эстетическое развитие |
Опрятный внешний вид; |